Remove this ad

Lead

Dec 13 10 8:05 AM

Tags : :

Kun en tälle parempaakaan paikkaa löytänyt. Tänne voi heittää Lotroon liittyviä uutisia ja artikkeleja.

Tämmöiseen tosiaan törmäsin:

http://www.lotro.com/gameinfo/devdiaries/933-producers-letter-december-2010

Olis luvassa ilmeisesti aika isoja muutoksia, kuten mm.:

• Radiance & its removal in Q1 –We’ve received a lot of feedback on Radiance gating since its introduction and are pleased to announce that Radiance gear will no longer be a requirement for any of our instances or raids. In fact, with the release of our Q1 update next year, we will be removing Radiance from the game entirely. It will not be present in the new Instance Cluster or Epic Book and will be removed from all current instances. You should get your first look at a Radiance-free LOTRO on Bullroarer in early February of next year.
  • Next Steps with Legendary Items – We’re planning on doing two upgrades to Legendary Items next year – one in the Q1 release, and one later in the year. The goal is to respond to a bunch of your feedback and to incorporate some more versatility, flexibility and less randomness into the system. We’ll certainly be releasing a dev diary on the Q1 changes as we get into next year.
  • Expanded Monster Play – While we are still deep in design on the next steps of monster play, the goal with this upgrade, coming in the Rise of Isengard Expansion, is to provide all players with an avenue to participate in monster play.

Aika radikaalia meininkiä jos tosissaan meinaavat koko radiance-systeemin heittää menemään. Saa vaan sitten nähdä että mikä tulee raidaamisen uudeksi "rajaksi". Legepäivitys ainakin kuulostaa hyvältä, mutta senpä näkee sitten.

Quote    Reply   
Remove this ad
Remove this ad

#1 [url]

Dec 15 10 10:48 PM

Jippii, nyt tulee kohta kiire hommata edes 1 radiance pala, jotta voi tuskailla kun se koko paska poistuu :)

Toi legeselitys ei paljon valaise, mutta mun mielestä on melkein aina pahasta jos poistetaan satunnaisuutta, ja luodaan "klooniarmeija" jossa kaikilla on identtiset vermeet. Ei elämäkään ole aina kovin reiluaa, miksi hitossa sen pitäs olla pelissä niin.

Quote    Reply   

#3 [url]

Dec 17 10 4:18 AM

Tässä vaiheessa ite kyllä tyytysin jo klooniarmeijaankin, kun on jo parin vuoden ajan noiden lege-kamojen kanssa säädelty ja alkanu maistumaan puulta koko homma. Nykyään kun ei ole enää bountejakaan vastaavia (lvl 61+ esineille) mitkä nopeuttais ees vähän tuota grindiä, niin sitä uutta asetta saa vinguttaa sen viikon päivät ennenku sen saa tasokattoon. Ja sillonkin vaan jos et levuta mitään muuta esinettä. En tiedä sitten onko siinä teille sitten enemmän hupia, mutta ite oon aika tympääntyny koko systeemiin. Jos pelin pitäisi olla niinkuin tosielämä, niin en kyllä sitte tiedä miksi sitä kukaan pelais ;)

Kun suurin osa esineistä on susipaskoja, ja kun pitäisi vähintään muutama tuhat esinettä hajottaa ennenkuin sais ees kunnon reliikkejä, niin ei se hirveesti kehitä motivaatiota.

Quote    Reply   

#4 [url]

Dec 17 10 3:21 PM

Heh... itse en ole grindaamisen ystävä, joten luultavasti en saa ensimmäitäkään asettani kattoon vielä valovuosiin... Tarkoittaako tämä, että minä en kelpaa edes kloniarmeijaan... ;-)
Eli itse en "tuhlaa" panoksiani tuohon esineen levyttämiseen, koskapa se ei ole erityisen hauskaa... Itse pitäisin parempana, että sinä saisit sen jonkun "reliikki-aseen" petrintönä mummolta, tai kuolevalta rajavartijalta, joka uskoo sen sinulle haltuunsa, tms... viimeisenä lahjana vaikkapa huntterikouluttajalta. Sitten seikkaillessa siihen tippuisi jotain lisää tai sitten ei... Tämä tosin vähentaisi grindaamista, mikä ei liene pelin suunnittelijoiden mieleen...
No olisihan tässä pelissä paljonkin "parannettavaa" mutta kun mennään suuren yleisön ja kaupallisten ehtojen mukaan, niin tuskimpa moni asia korjaantuu.
Eli anti sen reliikki aseen vaan olla ihan peestä... ei se haittaa :-) Maailmaan tarvitaan tumpeloitakin maailmanpelastajia!

Quote    Reply   

#5 [url]

Dec 17 10 6:02 PM

Itse en ole millään hahmollani edes koettanut grindata reliikkejä tahi saada legendaarisia tasokattoon, pari toki on sinne hilautunut muun ohessa. Mutta esmes reliikeistä korkein yksittäinen taitaa olla level 6. Hyvin on pärjännyt ei-ihan-tappiin-asti-hiotulla astalollakin. Eli todella paljon on kiinni omasta suhtautumisesta.

Toivottavasti eivät tosiaan liikaa poista satunnaisuutta. Sen sijaan minua on vaivannu jo tovin että joka toisella rivihiidellä tuntuu olevan legendaarinen ase mukana. Ei tunnu kauheen legendaariselta.

Quote    Reply   

#6 [url]

Dec 17 10 10:59 PM

Joopa joo, tää on vähän sama juttu kun kynä ja paapperi osastolla ADD:tä väännettiin ja pikku hiljaa porukka halusi rollailla niitä hahmoja useamman ja useamman kerran, niin että kaikilla olisi mahdollisimman monta 18 stattia. Eihan siinä ollut mitään järkeä moisessa maksimoinnissa itse pelamisen kannalta. Vähan sama näissä compuutteriversioissa, porukka keskittyy enemmän siihen maailman parhaan kaman hankkimiseen tavalla tai toisella ja itse pelaaminen menee siinä sivussa. No jos on perso endgame contentille niin kai se jossain määrin on pakollista.

Tunnustettava kyllä on että Elviiralla on muutama lv59-60 lege tapissa, kun sillon joskus niitä bountyja tuli tehtyä jokunen varastoon ja oli niitä (on vieläkin) palikoita pankissa. Tuimalla olen juoksennellut niitä nykyisiä bountyja aina kun jaksaa ja muutama on lv 60 tapissa, ja suurin osa pantu lv 21 tai 31 atomeiksi -> jopa muutama huima tason 6 relikki on kertynyt juu. Valtaosa kuitenkin tulee esmes noista craftinstojen rewardeista, kun en oo keksinyt niille parempaakaan käyttöä. 190k saa 18 tokenilla. Noikin tietty menee vaan noihin max lv 60 vermeisiin, mutta eipähän juurikaan korkeampia oo ees näkynyt.

Quote    Reply   

#7 [url]

Dec 17 10 11:56 PM

Ei se ole min. maxauksesta niinkään paljon kyse kuin yleensä ottaen hahmon kehityksestä, mikä on mulle ainakin roolipelien ehkä tärkein elementti tarinan ja maailman ohella. Enkä näe siinä mitään väärää jos ne maailman parhaat kamat haluaisikin. Ensisijainen motivaatio itsellä on kehittyä hahmoilla eteenpäin, ja tasomaksimin jälkeen ainoa käytännön kehitysreitti on niissä paremmissa kamoissa. Ilman jotain kehityssuuntaa, multa ainakin katoaa melkein pointti koko pelaamisesta. Kun osa tarinastakin on niin ovelasti sidottu tiettyihin kamavaatimuksiin, niin siinä ei paljon jää vaihtoehtoja. En nyt oo tosin ihan varma mitä sitte "pelaamisella" tarkoitat, mutta hahmonkehitys on aina ollut yksi ydinelementeistä roolipeleissä. Munchkin-meininki on toki oma juttu sinänsä mikä voi helposti rikkoa pelikokemusta, jos vaikka yhdellä on joku mahdollisimman overpowered-buildi omalle classille ja joka sitte omistaa taistelukentän joka tappelussa jne. mutta en osaa itseäni oikeen lukea siihen joukkoon. Lotrossa ja mörpeissä muutenkin tuommonen on suht harvinaista (mitä nyt PvE:n tulee, PVP on asia erikseen), kun hahmoluokkia kokoajan säädetään ja tasapainotellaan.

Jos D&D:stä puhutaan, niin uusimmassa editionissa ei statteja enää rollailla vaan on tietty määrä pisteitä mitä voi statteihin laittaa, ja vain yhden skillin voi vetää alle 10. Kasia alemmas ei voi sitälään ees vetää, millä aika hyvin kaikki turha kikkailu estetään. Pöytäroolipelit on kyllä muutenkin ihan omaa luokkaansa ku mörpit ainakin mun kirjoissa, että en tiedä onko tuo kovin hyvä vertaus.

Sikäli kun yleensä on pohjaa kehittää hahmoa sääntöjen puitteissa, niin miksi ei?. Haastetta tulee kuitenkin aina lisää uuden sisällön myötä. Se vaan ei hahmonkehityksen puolesta juuri palkitse, kun oot viettäny tarpeeksi kauan säätämässä noiden itemeides kanssa, ja silti on edelleen samat vermeet käytössä mitkä puoli vuotta sitten.

Mitä reliikkeihin tulee, niin myönnettäköön että jotku tier 4-5 on vielä sinänsä suht helppo saavuttaa, ja hahmoa levuttaessa noita pitäs tulla ihan kohtalainen määrä ennen hahmon tasokattoa jos on vaan aktiivisesti hankkinu uusia ja hajotellu vanhoja. Ongelma tuossa vaan tosiaan edelleen on, että mitä ylemmäs mennään tiereissä, sitä enemmän joutuu töitä tekemään että saisi edes yhden reliikin mokomasta. Ja kun noita vielä riittää 9:n asti, niin siinä riittää tekemistä.

Quote    Reply   

#8 [url]

Dec 18 10 5:58 AM

Noni, nyt mä ymmärrän sun tuskaas paremmin. Se ei aikasemmin auennut mulle selkeesti koska olen itse näemmä kiertänyt samaa ongelmakehiötä sillä että pelaan niin jumalatonta määrää hahmoja, ettei kerkee muka alkaa ahistaa samat kamat kuukaudesta toiseen tasokatolla.

Myöntää toki täytyy, että salaa haaveilen esim. Helegrod- tahi Annuminas-setistä isoille hahmoille. Olen kuitenkin pohjimmiltani perso kamalle.

Nythän voipi vielä kaiken muun ilon lisäksi suorastaan rahalla ostaa hahmoo paremmaksi kun tp:llä (turbine points, ei se toinen) saa shoppailtua niitä Tome of Vitalityjä ja muita. Hyvin helposti moinen tuntuu huijaamiselta, mutta toisaalta ei se ole muilta pois koska peli on PvE:tä. Tiedä sitten miten se on PvMPssä vaikuttanut, en ole kuulostellut. Kovasti tuntuu porukkaa kuitenkin Ettenillä riekkuvan taas.

Quote    Reply   

#9 [url]

Mar 13 11 6:18 PM

Muutoksen tuulet puhaltelee jälleen:

Uusia skirmishejä vol 2:een  -> http://community.lotro-europe.com/articles.php?id=11083&pagename=articles&type=Dev%20Diaries

Vol 2 Muuntuu soolottavaksi.
http://community.lotro-europe.com/articles.php?id=11089&pagename=articles&type=Dev%20Diaries

Sama "kasuaalisoinnin" trendi näemmä jatkuu. Turha varmaan ainakaan jatkaa tuota vol 2. projektia, ellei täällä sitte ole vielä innokkaita päästä kokemaan noita ennenku pysyvät muutokset tulee.

Lisää tulevasta sisällöstä voi lukea täältä:

http://community.lotro-europe.com/articles.php?type=Dev%20Diaries&territory=EnglishUK

Testaajan näkökulmia:

http://www.gamefront.com/lord-of-the-rings-online-echoes-of-the-dead-preview/

Quote    Reply   

#11 [url]

Jun 8 11 9:37 AM

Ilmeisesti tulee kans ihan lootana ulos jos noita slidekuvia on uskominen. Vois melkein huumorilla tilata tuon Legendary version jos se johonkin lähinettikauppaan eksyy.

Quote    Reply   

#12 [url]

Jun 8 11 8:06 PM

Levelit nousee 75:n, joten teillä päätä kattoon lyöneilläkin on taas tavoitetta :-)
Tarkoittaa, että minä en pääse kattoon vielä tälläkään vuosituhannella... no well, ei se niin vaarallista ole! (Jollen sitten ole kesällä todella ahkera ja päädy tuohon 65:n hetkeksi.)
Mutta ihan hyvältähän tuo näyttää alustavasti.

Waka Wanha Camwald setä

Quote    Reply   

#14 [url]

Mar 18 12 10:10 PM

No jopas! Warden saa vain lisää kikkoja muistettavaksi! Jösses, mutta toisaalta kyllähän tuo mielenkiintoiselta vaikuttaa!

Itte olen jo kevyesti kokeillut skirmis apuria ulkopuolella ja hauskaltahan tuo vaikuttaa, mutta kyllä harmittaa jos ja kun aika loppuu kesken tiukan mätön...

Quote    Reply   

#15 [url]

Mar 18 12 10:19 PM

Ja tottakai siitä, että saisi sen skirmiskaverin käyttöön, täytyy maksaa Turbine Pisteillä. Eipä ole vielä ollut tarvetta maksella moisesta.

Quote    Reply   

#16 [url]

Mar 20 12 1:39 PM

Ilmeisesti sitä voi maksella myös skirmish markeilla, jos aikaa ostaa skirmish campistä. Joten edukkaamminkin toki selviää! Onko joku jo käynyt kattomassa kuinka monta markkia vastaa mitäkin aikamäärettä?

Quote    Reply   

#17 [url]

Mar 21 12 6:18 PM

Joo, saa näemmä tolta Currency Exchange -tyypiltä. Kaikki tokenit lisää aikaa yhden tunnin, maksimi on viis tuntia. Hinta riippuu levelistä:

level 20-45: 175 marks, 10 medallions
level 46-70: 500 marks, 25 medallions
level 71-95: 1500 marks, 75 medallions

Luulisin että toi riippuu omasta tasosta, ei sotilaan.

Quote    Reply   

#18 [url]

Mar 24 12 4:09 PM

Kiitos tiedosta! Ei tuo nyt halpaa lystiä noinkaan ole, sillä 500:lla markilla petraa jo yhden tai kaksi leveliä skilliä, mutta jos paljon pelaa skirmishejä, niin onhan tuo viksumpuu kuin rahan polttaminen! Viisi tuntia maksimi, no siihen aikaan pitäisi jo vähän pahempikin paikka selvittää!
Ihan kohtuullinen lisä, jos yhteen tai kahteen pekkaan joutuu jotain ikävämpää paikkaa koluamaan. Kolmella oikealla pelaajalla tuskin enää juuri tarvitsee paikalla kutsua.

Quote    Reply   

#19 [url]

Jun 1 12 8:05 PM

Nyt on tullut kokeiltuakin tuota skirmish kaveria. Muuten jees, mutta sitä ei saa valitettavasti instoihin. Helpottaa elämää paikka paikoin, kun siirtyy pahemman alueen halki. Mutta toimii silti paremmin SWOTORin puolella, jossa sen saa scaalaavasti mukaan minne vain. Vaikka neljän hengen insta, jossa mukaan tulee kolme heeboo ja yhden slotin täyttää sitten kuolaava apuri, jos sitä neljättä oikeeta ei löydy mistään...
Mutta muuten täytyy sanoa, että Lotro toimii paremmin kuin SWOTOR noin keskimäärin. Eikähän nähdä taas Keskimaassa kun aikaakin alkaa taas löytyä :-)

Quote    Reply   

#20 [url]

Jun 6 12 5:08 AM

Vai vielä Riders of Rohan (http://rohan.lotro.com/), jaksais edes pelata nykystä sisältöö. Kai siinä on lisää grindaamista luvassa.

Itsellä on tuo aika nyt menny tuon SWTORin kanssa enemmän. Muuna viihdykkeenä yllättäen Diablo 3 toimiessaan ja vihdoin Witcher 2.

Quote    Reply   
Remove this ad
Add Reply

Quick Reply

bbcode help